Jóga u moře 2019, info

 

Jóga u moře 2019: Chorvatsko – Pelješac – Trpanj

 

Jóga u moře 2019 je stvořena pro ženy, které nechtějí jezdit samy.  Jih Chorvatska, poloostrov Pelješac, městečko Trpanj. Místa pro cvičení: upravené skalnaté pláže. Pro koupání: skalní koupadla, schůdky, oblázková pláž. Místo pro jógu má pro nás již šestiletou tradici. Vhodné pro začátečnice i pokročilé, i pro muže. Při cvičení se k nám často přidávají lidé z okolí a vtiskují nám  kosmopolitní šmrnc.  

Během jednoho týdne vás čeká vás 15 hodin jógy zdarma: každý den ráno a večer. Zdravotní program poskytuje brněnská neziskovka Večernice zdarma.  http://vecernice50.cz/

Termíny

Jóga u moře 2019 nabízí k výběru 6 termínů: 3 jarní a 3 podzimní týdny (viz úvodní stránka) Můžete zůstat i více, než jeden týden, tato varianta je výhodnější.

Jarní termíny jsou obsazeny.

 

 

 

 

 

Cena  8200 Kč,

zahrnuje cestu vč. trajektu, organizaci, ubytování.  

Cena za dva týdny  je zvýhodněná.

15 hodin jógy v týdnu zdarma: každý den ráno a večer 

vecernice50@centrum.cz,      tel: 607659654                   

Zájemci posílejte prosím zálohu

3 000 Kč na č.ú. 2000832682/2010

Do poznámky napište prosím vámi vybraný termín, sp. symb. vaše tel. číslo.

 

 

Cvičíte při mořské hladině se zkušenou lektorkou. Při tom vás pozorují delfíni. Vy je, to se rozumí, také pozorujete.

 

 

Cesta autobusem

 

Se společností společnost OnlineBUS z Brna – Pisárek, brána výstaviště č. 10.

Odjezd v pátek  z Brna v 16.30. 

Odjezd z Trpanj v sobotu večer, v  19.00.

 

Možnost domluvy odjezdu z Prahy Letňan.

 

Bližší pokyny dostanete před odjezdem.

 

Ubytování v soukromí u místních žen.

Podle potřeb a situace obýváme 2 až 4 domy.

Pokoje 2  lůžkové, omezený počet jednolůžkových a třílůžkových, k dispozici kuchyňka , WC, koupelna. Balkony, terasy a zahrada.

 

 

 

 

Vybavení domů

WIFI:    je dostupná.

Toaleta v každém apartmánu. Povlečení, deky, ručníky jsou k dispozici.  Apartmány jsou dobře vybavené, pro úplnost doporučujeme s sebou ostrý nůž, občas chybí.

Novinka 2019: ubytování s výhledem na moře

Pouze na jaře:

Vila na kopci. Apartmány stojí stranou od našeho „hlavního stanu“, tedy od většiny. Výhody: vila stojí stranou od ruchu vesničky, na kraji lesního porostu. Terasovitá zahrada s oleandry, obytná terasa, velmi pohodlný apartmán, noblesní výhled na moře, kostel cypřiše.

Nevýhoda: cesta k moři trvá 15 minut.

Vhodné pro ženy, které zde chtějí střídat samotu se společenstvím a odpočívat po svém.

 

 

Pojištění

Pojištění si zařizuje každý sám.

Doporučení:  Pojistěte se prosím podle vašich zvyků,  nebo u své banky, nebo u své zdrav. pojišťovny.

Ordinace lékaře  se nachází v místě pobytu. Lékárna.

 

Co s sebou

Stačí velmi málo:  Cestovní doklad,  občanka nebo pas  , nákupní karta nebo peníze. Vše se zde dá koupit, v místě je několik obchodů a restaurací, kde lze platit kartou. Peníze – Kuna – potřebujete především u drobných stánku, nebo u soukromníků. 

NUTNÉ: LÉKY, KTERÉ  UŽÍVÁTE !!! 

Doporučení:

Plavky, botky do vody (přístup do vody: skály, oblázky, i příjemné schůdky). Dá se ale koupat i bez plavek a bez bot.

Karimatka: Pláže jsou kamínkové, nebo skalní koupadla, velmi pohodlná, hladký povrch a schůdky do vody.  Karimatka je universální pomůcka, vhodná na cvičení i na ležení, lepší než ručník. Nedoporučuji cvičit na úplně tvrdé zemi. Společenské šaty žádné, stačí se přepudrovat. Slunečníky netřeba, jsou tu stinná místa za skálou, mezi stromy atd.

 

Výměna kun:

Doporučení: pokud používáte platební kartu, stačí vyměnit kolem  tisícovky korun  na drobnosti, jako jsou zmrzliny a ryby na trhu, místní produkty jako je olej, med, víno, rakije v biokvalitě. Ostatní lze koupit  na karty, debetky i kreditky –  v obchodech i hospodách.

Výlety: Máme s sebou jedno auto k dispozici, dále je v Trpani  cestovka, která auta půjčuje, nebo nabízí malý mikrobus, nebo organizovaný jednodenní výlet.

Cvičení: ráno a večer, hodinu domluvíme. Po zkušenostech z  minulých let nás už všichni místní znají a cizí lidé se přidávají ke cvičení. Včetně psů. Budou na vás milí.

Cena zahrnuje:

Jízdu busem, trajektem, ubytko. Organizaci. Cvičení je zdarma, abychom šířily jógu, potažmo zdraví a tím podpořily svou nezávislost, fyzickou, psychickou a díky tomu ekonomickou.

 

Přístup do moře 

Moře je od našeho hlavního bydlení vzdálené 3 minuty, ale vybrat si můžete i vzdálenější koutky. Tak tedy od 3 do 15 minut. Městská pláž je oblázková, ostatní upravená skalní koupadla. Přístup pozvolný, nebo prudký, také železné schůdky.

 

Nehybnost a koncentrace

Jóga u moře je velmi specifickou podobou jógy. Usadíte se na jihu Chorvatska, v malém a tichém městečku Trpanj, kde se zastavil čas. Každý den sem připlují lodi, vyklopí turisty, ale ti brzy Trpanj opustí,  jedou dál. Vy zůstáváte, soustředíte se na sebe.  Cvičíte pár centimetrů od mořské hladiny, dvě hodiny denně vás vede lektorka. Další program je na vás.

Na skalách, které lemují moře, snadno vklouznete do stylu koncentrace na sebe samé. Všechno ostatní pro vás ztrácí význam.  Používáte techniku, které se dnes módně říká mindfullnis:  všímání sebe sama. Svých pohybů, pocitů, myšlenek. Myšlenky méně důležité nakonec vytěsňujeme. Pokud vás zde vůbec něco vyruší, buďte si jisté, že to je něco krásného: třeba duha na obloze, nebo delfíni.  Protože zde pracujeme na začátku a na konci letní sezóny, je tu obrovský klid.

 

 

Meditační technika všímavosti

Používáme ji během každého cvičení. Všímavost je soustředění se na sebe sama: soustředíme se na chvíli tady a teď, uvědomujeme si ji. Tím vytěsňujeme myšlenky na cokoliv jiného.  Výsledek:  soustředíme se pouze na jednu svou myšlenku: na sebe. Jsme tady a teď jen my, já, nic jiného. Netěkáme myslí k jiným věcem, ani k minulosti, nemyslíme na to co dnes bylo. Nic nehodnotíme., nic neplánujeme, neočekáváme.  Všímáme si dílčích pohybů během zaujímání pozice a vnímáme pocity, které nám děj přináší. Uvědomujeme si je a ukládáme do buněčné paměti. 

Pro začátečnice i pokročilé

Jóga u moře 2019 zve začátečnice i pokročilé, a také ženy, které jógu nikdy necvičily. Považujete jógu za pomalou a nudnou? Zde možná svůj názor změníte. Je to jeden z předsudků, kterým byla u nás jóga opředena před několika desetiletími. Ano, pozice zaujímáme pomalu a pomalu je také opouštíme. To proto, že pozice protahovací i posilovací jsou nejúčinnější, když v nich chvíli setrváme. I během malé chviličky se mění dočasně náš krevní oběh a proto by bylo nevhodné spěchat. Tělo se chce zvyknout. Procesy probíhají jinak, než při rychlé gymnastice, nebo aerobním sportu.

Naučíte se tu vnímat své tělo a tím jej víc a víc posilovat. Také posunujeme hranice svých možností o kousek dál.

 

Tělo:

Cvičíme dvě hodiny denně, ráno a večer pod vedením lektorky. Nastolíme velmi jemný a přátelský denní řád. Cvičení, plavání a chůze (neustále velmi blízko moře) vás nastaví do změněného režimu, úplně odlišného, než máme  během celého roku. Posílíte své tělo, uklidníte a zastavíte mysl. Přesto váš denní program bude velmi pestrý a posilující.

Naše vybočení z komfortní zóny  není lenošivé, ale ani vysilující. Vystoupíte z běžného stereotypu a a léčíte svou psychiku.

Mysl:

Pokročilí si prohloubí své znalosti, upraví některé techniky či postoje. Prozkoumají další varianty svých oblíbených ásán. Poznají hranice svých dílčích možností a možná je upraví. Začátečníci se naučí techniky dýchacích cvičení, a postupy správného zaujímání jógových pozic tak, aby bylo cvičení co nejvíc přínosné. Našich kurzů se mohou účastnit také muži.

S přibývajícím věkem se  zužují naše životní možnosti. Přesto, že díky zkušenostem se dají rozšiřovat.  Možná se podělíte o své obyčejné životní příběhy a prozkoumáte své postoje  k  společenským dějům, možná si všimnete svých vnitřních přesvědčení, podle nichž žijeme, i když nevyhovují.   Můžete je začít je měnit, tady přijdete na to, jak.

 

Jóga v denním životě

Cvičení jógy podle systému Jóga v denním životě, jeho autorem je sw. Mahešwaránanda, indický profesor jógy, který momentálně žije v indickém Rajastánu, v ášramu, který během svého života zbudoval. Jeho systém cviků je určen pro Evropana, člověka, kterého moderní doba poněkud oslabila. Systém začíná velmi jednoduchými cviky a pozicemi, které zvládne úplně každý, dokonce i staré či nemocné osoby. Během doby se adept „procvičí“ až k složitým ásánám, vhodným jen pro zkušené. Celý proces cvičení člověka posílí, protáhne a tím si cvičenec posunuje své hranice možností, ať už fyzické, nebo i mentální, které s naším tělem souvisí.

Cvičením vás bude provázet Pavla Hobstová. Jógu praktikuje od svých dvaceti, pod vedením „indoevropského“ jogína sw. Mahešwaranandy, Inda, který působí v Evropě.  Jako lektorka působí od třiceti let. Nyní působí jako lektorka v neziskovce Večernice, která sdružuje starší ženy. Působí v Brně.